हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे राम हरे राम राम राम हरे हरे

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domingo, 4 de junho de 2023

O Jīva não cai

1 - Foi argumentado aqui que um Jīva cai do mundo espiritual não porque haja Māyā lá, mas porque o Jīva usa o livre arbítrio.

Mas Śrīla Prabhupāda explica que o mau uso do livre arbítrio É Māyā EM SI.

"Esse mau uso da independência, chamado Māyā, está sempre disponível, caso contrário não haveria independência."

(Śrīla Prabhupāda - SB 3.31.15)

Aqui Śrīla Prabhupāda diz claramente que o mau uso da independência é Māyā.

Mas não há Māyā no mundo espiritual, na yatra māyā (2.9.10).

Isto significa que não há mau uso de independência no mundo espiritual. O mau uso é feito neste mundo material quando escolhemos entre Krsna e Maya.

Conclusão. O Jīva não abusa do livre arbítrio no mundo espiritual, porque isto é Māyā. Não há Māyā no mundo espiritual. O Jīva não cai do mundo espiritual.

2 - O outro argumento de "Voltar" para um lugar onde já estivemos.

Sim, estivemos com Krsna, mas não em Goloka. Srila Prabhupada explica:

Carta para Jagadisa - Los Angeles 25 de abril de 1970

"Em relação às suas perguntas sobre como e de onde as almas condicionadas caíram, sua primeira pergunta se alguém tem um relacionamento com o Senhor Krsna em Krsnaloka, ele pode cair? As almas são dotadas de uma independência mínima como parte de sua natureza e esta independência diminuta pode ser utilizada correta ou incorretamente a qualquer momento, então sempre há a chance de cair pelo mau uso da própria independência. Mas aqueles que estão firmemente fixos no serviço devocional a Krsna estão fazendo uso apropriado de sua independência e por isso não caem. 

Em relação à sua segunda pergunta, as almas condicionadas já viram Krsna? Eles estavam com o Senhor antes de serem condicionadas pelo desejo de dominar a natureza material? Sim, as almas condicionadas são partes integrantes do Senhor e, portanto, elas estavam com Krsna antes de serem condicionadas. Assim como a criança deve ter visto seu pai porque o pai colocou a criança no ventre da mãe, da mesma forma cada alma viu Krsna ou o Pai Supremo. Mas naquele momento as almas condicionadas estavam descansando na condição chamada Susupti que é exatamente como um sono profundo sem sonho, ou estado anestesiado, portanto elas não se lembram de estar com Krsna quando acordam no mundo material e se envolvem em assuntos materiais. Espero que isso satisfaça suas perguntas."

Esta carta de Srila Prabhupada é fenomenal. É conclusiva.

À primeira pergunta, Srila Prabhupada responde que os companheiros eternos de Krsna e aqueles que alcançam esta posição NUNCA abusam de sua pequena independência.

Brilhante!!!

Para a segunda pergunta, se o Jiva estava com Krsna ANTES de ser condicionado, Prabhupada responde que sim, ele estava COM Maha Visnu em Susupti. Prabhupada não diz que esteve em Goloka ou Vaikuntha. Mais claro, impossível.

Os Sastras não dizem NADA, NADA, NADA sobre qual era a condição da Baddha Jiva antes do Susupti. Nenhum Sastra diz NADA que o Jiva estava em Vaikuntha ou Goloka. E Prabhupada aqui dá a conclusão dos Sastras.

Esta carta é fenomenal.

Srila Prabhupada Ki Jaya!!!

Em outra carta, Prabhupada diz:

"Porque ele caiu de Brahma-sayujya, ele pensa que esta pode ser sua origem, mas ele não se lembra que mesmo antes disso, ele estava com Krsna."

Brahma Sayujya é estar imerso no aspecto impessoal. Não tem nada a ver com Sususpti.

Mesmo antes de cair do Brahma-sayujya, o Jiva estava com Krsna (Maha Visnu) em Susupti.

3 - O outro argumento de que não importa o Svarupa. Segundo esta argumentação, nós caímos do mundo espiritual e simplemente vamos acordar no Svarupa que temos lá.

Mas esta argumentação é falha e vai contra o processo de Sadhana Bhakti (Vaidhi e Raganuga). Srila Prabhupada explica:

Como Śrīla Prabhupāda define Rāgānugā-bhakti? 

Afirmar que Rāgānugā-bhakti é simplesmente ter uma atitude espontânea na pratica diária devocional, ou seja, executar serviço devocional de forma espontânea e não por obrigação, e que é só isso e nada mais, NÃO é a forma como Śrīla Prabhupāda define Rāgānugā-bhakti.

Śrīla Prabhupāda em todos os seus escritos no Néctar da Devoção, Néctar da Instrucção, Caitanya-caritāmṛta, etc explica que Rāgānugā-bhakti significa o praticante seguir internamente um associado de Kṛṣṇa segundo sua escolha, inclinação e preferência.

"Quando um devoto segue os passos dos devotos de Vṛndāvana, seu serviço devocional é chamado de Rāgānugā-bhakti." (Śrīla Prabhupāda - CC Madhya 22.149)

"Em śānta-rasa, quando alguém aspira ser como as vacas de Kṛṣṇa ou o bastão ou flauta nas mãos de Kṛṣṇa, ou as flores ao redor do pescoço de Kṛṣṇa. Em dāsya-rasa, a pessoa segue os passos de servos como Citraka, Patraka ou Raktaka. Na amigável sakhya-rasa, a pessoa pode se tornar um amigo como Baladeva, Śrīdāmā ou Sudāmā. Na vātsalya-rasa, caracterizada pela afeição de pais, pode se tornar como Nanda Mahārāja e Yaśodā, e em mādhurya-rasa, caracterizada pelo amor conjugal, pode se tornar como Śrīmatī Rādhārāṇī ou Suas amigas como Lalitā e Suas servas (mañjarīs) como Rūpa e Rati. Esta é a essência de todas as instruções em matéria de serviço devocional." [Śrīla Prabhupāda - Śrī Upadeśāmṛta 8]

Certo?

Uma coisa muito importante aqui nesta última citação é "quando alguém aspira", ou seja, ASPIRA. Isto significa que Rāgānugā-bhakti é executada na fase de Sādhana quando se aspira alguma coisa e não na fase perfeita.

Na fase perfeita não se aspira, porque já foi alcançado. A aspiração é na fase de Sādhana.

O processo todo de serviço devocional consiste em ASPIRAR um determinado Svarupa no mundo espiritual enquanto estamos aqui neste mundo material.

Muito claro, certo?

The commentaries of Srila Visvanatha Cakravarti and Srila Jiva Gosvami of this verse of SB 4.28.52-54 make it very clear that the friendship is between the Supersoul and the Jiva and not between Krsna and the Jiva in the spiritual world.

svasthah pradhanikavesa rahitah san tad vyabhicarena purvam isvarakhya hamsa bahirmukhataya nastam tirohitam smrtim janasi api kim sakhayam mam iti api smarasi catmanam avijnata sakham ityatra purvoktam sakhyanusandhanam punar apa iti. atra punah sabdena smrti sabdena tad vismrter nasadi khandanam vivaksitam kintu anadyavrtasyapi sakhyasya svabhavikatvad anaditvam ityeva krta hanya krtabhyagama prasangat

"Being svasthah means 'being free from the possession of material nature" tad vyabhicarena means 'not devoted to the swan called isvara'. Because of this the memory was lost - nastam. Punar apa means 'regained the consciousness of friends' as was stated in words such as janasi kim sakhayam mam (4.28.52). Here the use of the words 'punah' and smrtih are used to indicate the disappearance or destruction of forgetfulness. But that forgetfulness is certainly beginningless although the friendship, which is also covered without beginning, is natural."

(Srila Jiva Gosvami Krama Sandarbha Tika on Srimad Bhagavatam 4.28.54)

"On the words hitva mam, giving up My company, srstyarambhe pracina-karma-vasad evety arthah, You gave up My company at the beginning of creation because of your past Karma. On the words sahasra parivatsaran, living together for many thousands of years, sahasram parivatsaran mahapralayo yavad ity artha, until the end of the great dissolution the Jiva remains within the Lord for this period." 

(Srila Visvanatha Cakravarti Thakura Sarartha Darsini Tika on Srimad Bhagavatam 4.28.54)

From this it is very clear that the friendship is between the Supersoul and the Jiva and that their living together is during the annihilation. There is absolutely nothing here about the Jiva being with Krsna in Goloka.

Letter to: Jagadisa
Los Angeles
25 April, 1970
70-04-25

My Dear Jagadisa,

Please accept my blessings. I beg to acknowledge receipt of your letter dated 20th April, 1970, along with a Canadian money order for $278, and thank you very much for this.

I am very glad to know that your Maha-sankirtana. with coordination of Buffalo are so successful. Please continue this program as you have suggested and surely Krishna will see that your more vigorous efforts to spread His movement are successful more and more.

Regarding Brijbasi posters, just take out pictures portraying Krishna with cows, with Gopis—just Krishna pictures, no pictures of demigods. Those pictures are alright.

Regarding your questions about how and from where did the conditioned souls fall, your first question if someone has a relationship with Lord Krsna on Krsnaloka, does he ever fall down? The souls are endowed with minute independence as part of their nature and this minute independence may be utilized rightly or wrongly at any time, so there is always the chance of falling down by misuse of one's independence. But those who are firmly fixed up in devotional service to Krsna are making proper use of their independence and so they do not fall down.

Regarding your second question, have the conditioned souls ever seen Krsna? Were they with the Lord before being conditioned by the desire to lord it over material nature? Yes, the conditioned souls are parts and parcels of the Lord and thus they were with Krsna before being conditioned. Just as the child must have seen his father because the father places the child in the womb of the mother, similarly each soul has seen Krsna or the Supreme Father. But at that time the conditioned souls are resting in the condition called susupti which is exactly deep sleep without dream, or anesthetized state, therefore they do not remember being with Krsna when they wake up in the material world and become engaged in material affairs. I hope this will satisfy your questions.

Please offer my blessings to your good wife, Laksmimoni, and to all the other girls and boys there.

Hope this will meet you in good health.

Your ever well-wisher,
A.C. Bhaktivedanta Swami

This is the complete letter from Srila Prabhupada.

It's great !!!

This letter from Srila Prabhupada is phenomenal. It is conclusive.

To the first question, Srila Prabhupada replies that Krsna's eternal associates and those who attain this position never misuse their little independence.

Brilliant !!!

For the second question, if the jiva was with Krsna before being conditioned, Prabhupada answers that yes, he was, with Maha Visnu in Susupti. Prabhupada does not say that he was in Goloka or Vaikuntha. 
Clearer than that, impossible.

The Sastras say nothing, nothing, nothing about what the Baddha Jiva's condition was before the Susupti unless the jiva was in the previous cycle of creation. 
No Sastra says anything that the Jiva was in Vaikuntha or Goloka. And Prabhupada here gives the conclusion of the Sastras.

This letter is phenomenal.

Srila Prabhupada Ki Jaya!!!

In another letter, Prabhupada says:

“Because he falls down from Brahma-sayujya (impersonal Brahman or Brahmajyoti), he thinks that may be his origin, but he does not remember that long, long, long, long ago before that, he was with Krishna." (Letter to Madhudvisa Swami June 1972 Melbourne Australia)

Brahma Sayujya is to be merged in the impersonal aspect. It has nothing to do with Sususpti.

Even before he fell from the Brahma Sayujya, he was with Krsna (Maha Visnu) in Susupti.

Also:

"Formerly we were with Krisna in His lila, or sport..." and "We too have fallen from Vaikuntha millions and millions of years ago."

Of course. With Krsna in His lila as Maha Visnu is Vaikuntha.

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