"Prabhupada used to practice Sadhana there (Radha Damodar Mandir - Vrindavana). Even after their disappearance, the Siddhas (perfected souls) have a multiple personality, so to speak.
In a form they live in Goloka Vrndavana in the spiritual world. With another form they live in this material world, in the way they used to live before, as
Sadhakas.
Sometimes they also give Darshana to their disciples. Gauranga Das Babaji, my previous Siksa Guru and Siddha Mahatma in Vrindavan, used to tell me that "Nobody went anywhere else. They are all here. All great souls are still here. If your heart is pure, you'll get their Darshana. Nobody went anywhere, they are all here."
There have been records that Rupa and Jiva Goswamis have been giving Darshana to many devotees." (Adikesava Dasa)
Siddhas Gaudiya Vaishnavas, the same Jiva, obtain multiple Svarupas.
Simultaneously and eternally.
Eternally a Svarupa in Gaura Lila (male Kaisora). Eternally a Svarupa in Krsna Lila (female Kisori). Eternally a Svarupa in their Samadhis (with their Sadhaka Deha). And still, a fourth Svarupa in Krsna Lila if the devotee belongs to another Rasa that is not Madhurya Rasa. Also receive a Manjari Svarupa by the grace of Sri Gauranga.
Four Svarupas, eternally and simultaneously.
“.... Those who engage in the service of Lord Nityananda Prabhu and Lord Advaita Prabhu generally have relationships of parental love, fraternity, servitude and neutrality. When such devotees develop great attachment for Sri Caitanya Mahaprabhu, they too become situated within the intimate circle of devotees in conjugal love.” (CC Adi 7-17)
"There is no rejection of the particular Sthayi Bhava which has been attained. There may be evolution and expansion into multiforms under the divine arrangements of the Svarupa Sakti, but there is no rejection of that which was perfectly attained.
Some Vraja Parikaras have two identities. For instance from lineage of Dhananjaya Pandita Parivar, who is one of the Dvadasa Gopalas called Vasudhama who descended with Nityananda Prabhu. Additionally he also serves in a Manjari Svarupa in Vraja Lila on account of his participation as a Sadhaka in Gaura Lila and receiving the unprecedented gift of Mahaprabhu (sva-bhakti sriyam -- manjari bhava).
We may understand that many Parshadas have multiple Svarupas for participating in a variety of pastimes. Dhananjaya Pandita also has a Manjari Svarupa."
Picture (Srila Jiva Goswami in his Samadhi Mandir)
4 SVARUPAS ETERNAMENTE E SIMULTANEAMENTE !!!
“Prabhupada costumava praticar Sadhana ali (Radha Damodar Mandir - Vrndavana). Mesmo após o desaparecimento deles, os Siddhas (almas aperfeiçoadas) tem uma dupla personalidade,
por assim dizer.
Numa forma eles vivem em Goloka Vrindavana, no mundo espiritual. Em outra forma eles vivem neste mundo material, na forma que costumavam viver antes como Sadhakas.
Às vezes eles também dão Darshana aos discípulos deles. Gauranga Das Babaji, meu
Siksa Guru e anterior Siddha Mahatma de Vrindavana, costumava falar-me que
"ninguém foi para nenhum outro lugar. Todos eles estão aqui. Todas grandes almas ainda estão aqui. Se teu coração for puro, poderás obter o Darshana deles. Ninguém foi a lugar algum, todos eles estão aqui."
Tem havido registos de que Jiva e Rupa Goswamis tem dado Darshana a diversos devotos.” (Adikesava Dasa)
Siddhas Gaudiya Vaisnavas, uma mesma Jiva, obtém múltiplos Svarupas.
Simultanea e eternamente.
Eternamente um Svarupa em Gaura Lila (Kaisora masculino). Eternamente um Svarupa em Krsna Lila (Kisori femenino). Eternamente um Svarupa nos seus Samadhis (com seu Sadhaka Deha). E ainda um quarto Svarupa em Krsna Lila se o devoto/a for de outra Rasa que não Madhurya. Recebe também um Manjari Svarupa pela graça de Sri Gauranga.
Quatro Svarupas, eternamente e simultaneamente.
".... Os que se empenham no serviço do Senhor Nityananda Prabhu e do Senhor Advaita Prabhu geralmente têm relações de amor paternal, a fraternidade, a servidão, e a neutralidade. Quando tais devotos desenvolvem grande apego por Sri Caitanya Mahaprabhu, eles também se tornam situados dentro do círculo íntimo de devotos no amor conjugal." (CC Adi 7-17)
"Não há rejeição do particular Sthayi Bhava que foi atingido. Pode haver uma evolução e expansão multiforme no âmbito do regime divino do Svarupa Sakti, mas não há rejeição do que foi perfeitamente alcançado.
Alguns Vraja Parikaras tem duas identidades. Por exemplo, a linhagem do Parivar de Dhananjaya Pandita, que é um dos Dvadasa Gopalas chamado Vasudhama que desceu com Nityananda Prabhu. Além disso, ele também serve em um Manjari Svarupa em Vraja Lila por conta de sua participação como Sadhaka em Gaura Lila e de ter recebido a graça sem precedentes de Mahaprabhu (sva-bhakti sriyam - mañjari bhava).
Podemos entender que muitas Parshadas ter vários Svarupas para participar em uma variedade de passatempos. Dhananjaya Pandita também tem um Manjari Svarupa. "
Imagem (Srila Jiva Goswami no seu Samadhi Mandir)